Pazarın önemli bir aktörü olan GENAR, müşterilerine bilimsel bilgi girdisi sağlayarak onları risklerden ve belirsizliklerden uzak tutup verimliliklerini yükseltmeye katkıda bulunmaktadır.
Bu çerçevede GENAR;
Pazar araştırmalarıyla tüketicilerin tercihlerini, satın alma davranışlarını, pazar trendlerini ve rekabet ortamını analiz eder. Bu araştırmalar, işletmelerin pazarlama stratejilerini belirlemelerine, ürün ve hizmetlerini geliştirmelerine ve hedef kitlelerine daha etkili bir şekilde ulaşmalarına yardımcı olur. Pazarda yer almak isteyenlerden pazar lideri olmak isteyenlere kadar geniş bir yelpazedeki müşterilerinin yatırım öncesi araştırmalarla yatırımlarına yön vermekte, pazar paylarını ölçmekte, kurumsal itibarlarını araştırmakta, müşterilerinin memnuniyetlerini ölçmekte ve benchmarking çalışmalarıyla rakiplerine göre nerede olduklarını tespit etmektedir.